Záleží na zákaznicích
Navrhnout podprsenku, kterou budou milovat tisíce žen, není žádná legrace, ale náročný proces, který může trvat i rok. Naše specialistky neustále hlídají nejnovější trendy, mají přehled o trhu se spodním prádlem a zároveň sledují prodeje. Na základě toho připravují kolekce pro následující sezóny. Klíčová je pro ně zpětná vazba od našich zákaznic, díky níž do prádla mohou promítnout jejich přání a potřeby. Poté, co si nákupní oddělení ujasní, jaké prádlo si ženy rády kupují, následuje konkrétní návrh střihu a vývoj produktu, který se ladí a upravuje k dokonalosti. Pozornost je věnována i malým detailům, ať už se jedná o podprsenku, plavky nebo třeba noční košilku. Spodní prádlo navíc zkoušejí specialistky z oddělení nákupu přímo na těle, aby měly jistotu, že bude maximálně pohodlné.
Stejně důležitý je i výběr materiálů, které musí být kvalitní, aby se příjemně nosily, ale zároveň hezké na pohled, aby pozvedly celkový vzhled finálního produktu. „Všechny materiály si musíme fyzicky osahat a otestovat, abychom prověřily jejich kvalitu a zjistily, jestli si budou rozumět se zamýšleným střihem. Vybíráme opravdu pečlivě, a proto obvykle oslovujeme hned několik prověřených dodavatelů,“ říká Markéta Pášová, Private Label Team Leader.
Zkouší celá kancelář
Když jsou parametry odsouhlasené a materiál vybraný, putuje návrh k dodavateli, který ušije první vzorky produktu. Ty pak procházejí přísným testem, při kterém se kontroluje nejen design a veškeré technologické zpracování, ale i to, jak výrobek sedí. Zjišťuje se také, jak se materiál chová po vyprání a zda produkt splňuje přísné standardy Astratexu. A dokud všechno není naprosto perfektní, komentujeme a chceme, aby to dodavatel dodržel.
V této fázi není čas na kompromisy. Jakýkoliv ústupek ze strany našich odbornic by zákaznice v konečném produktu poznaly. Při vývoji jde o to, aby byl každý kousek dokonalý a pokud vznikne v připomínkovací fázi prostor daný model ještě vylepšit o nějaký funkční nebo designový prvek, vždy toho využijí.
Když má výrobek nějaké nedostatky, putuje spolu s požadavky na úpravy zpět k dodavateli. A to i několikrát, pokud je to třeba. Důkladné testování má i další důvod – například podprsenky je totiž nutné objednávat v relativně vysokých počtech. A kdyby nebyly po všech směrech dotažené, jednoduše by se neprodaly.
Napjaté očekávání
Finální produkty po objednání míří do skladu v Náchodě. Odtud kolegové několik kusů pošlou do Prahy k nafocení na modelce. Fotky se doplní textovým popiskem, aby měli zákazníci co nejlepší představu o tom, co kupují. „Když je všechno připraveno, finálně zkontrolujeme prezentaci produktu, a pokud je v pořádku, spustíme produkt na e-shopu,“ vysvětluje Markéta. „A pak už jen bedlivě sledujeme, jaký je o něj zájem,“ dodává s úsměvem.
Prodeje samozřejmě ovlivňují i faktory, které nelze předvídat. To je případ plavkové sezóny 2020, na kterou dopadla pandemie koronaviru. Specialistky na spodní prádlo ale zachovaly chladnou hlavu. „Věděly jsme, že nižší prodeje plavek příliš neovlivníme, a tak jsem se zaměřily na vývoj kolekcí nočního prádla a oblečení na doma, protože obě kategorie začaly během karantén růst,“ komentuje Markéta.
Se značkou máme velké plány
Značka Astratex aktuálně zahrnuje podprsenky, z nichž některé dlouhodobě patří mezi bestsellery, kalhotky, podvazkové pásy, plavky i kolekce nočního prádla pro dámy i pány. A značka se bude i nadále rozvíjet v dalších kategoriích. Každý nový přírůstek sice vyžaduje měsíce práce, ale díky důsledné kontrole každého kroku si za ním můžeme stoprocentně stát.
Markéta Pášová
Private Label Team Leader
Markéta se v módním průmyslu pohybuje už přes 20 let. Zkušenosti mnoho let sbírala ve společnosti Blažek, kde měla na starost nákup materiálů a vývoj a nákup doplňků. Do Astratexu Markéta původně nastoupila na pozici nákupčí dámského prádla, ale zanedlouho se přesunula do týmu privátní značky. V něm propojuje komunikaci s dodavateli, práci s čísly a tabulkami i kreativitu, která je zapotřebí při tvorbě kolekcí a návrzích nových produktů.