Značka Astratex: Jak probíhá vývoj našeho prádla?

Značka Astratex: Jak probíhá vývoj našeho prádla?

30. října 2022
Z Astratexu

Karolína Marvánková

redaktorka

V nabídce Astratexu najdete produkty od věhlasných zahraničních výrobců i menších českých značek. Stále větší část nabídky ale tvoří produkty značky Astratex, které vznikají pod taktovkou našich specialistek.

Záleží na zákaznicích

Navrhnout podprsenku, kterou budou milovat tisíce žen, není žádná legrace, ale náročný proces, který může trvat i rok. Naše specialistky neustále hlídají nejnovější trendy, mají přehled o trhu se spodním prádlem a zároveň sledují prodeje. Na základě toho připravují kolekce pro následující sezóny. Klíčová je pro ně zpětná vazba od našich zákaznic, díky níž do prádla mohou promítnout jejich přání a potřeby. Poté, co si nákupní oddělení ujasní, jaké prádlo si ženy rády kupují, následuje konkrétní návrh střihu a vývoj produktu, který se ladí a upravuje k dokonalosti. Pozornost je věnována i malým detailům, ať už se jedná o podprsenku, plavky nebo třeba noční košilku. Spodní prádlo navíc zkoušejí specialistky z oddělení nákupu přímo na těle, aby měly jistotu, že bude maximálně pohodlné.

Stejně důležitý je i výběr materiálů, které musí být kvalitní, aby se příjemně nosily, ale zároveň hezké na pohled, aby pozvedly celkový vzhled finálního produktu. „Všechny materiály si musíme fyzicky osahat a otestovat, abychom prověřily jejich kvalitu a zjistily, jestli si budou rozumět se zamýšleným střihem. Vybíráme opravdu pečlivě, a proto obvykle oslovujeme hned několik prověřených dodavatelů,“ říká Markéta Pášová, Private Label Team Leader.

Zkouší celá kancelář

Když jsou parametry odsouhlasené a materiál vybraný, putuje návrh k dodavateli, který ušije první vzorky produktu. Ty pak procházejí přísným testem, při kterém se kontroluje nejen design a veškeré technologické zpracování, ale i to, jak výrobek sedí. Zjišťuje se také, jak se materiál chová po vyprání a zda produkt splňuje přísné standardy Astratexu. A dokud všechno není naprosto perfektní, komentujeme a chceme, aby to dodavatel dodržel.

V této fázi není čas na kompromisy. Jakýkoliv ústupek ze strany našich odbornic by zákaznice v konečném produktu poznaly. Při vývoji jde o to, aby byl každý kousek dokonalý a pokud vznikne v připomínkovací fázi prostor daný model ještě vylepšit o nějaký funkční nebo designový prvek, vždy toho využijí. 

Když má výrobek nějaké nedostatky, putuje spolu s požadavky na úpravy zpět k dodavateli. A to i několikrát, pokud je to třeba. Důkladné testování má i další důvod – například podprsenky je totiž nutné objednávat v relativně vysokých počtech. A kdyby nebyly po všech směrech dotažené, jednoduše by se neprodaly.

Napjaté očekávání

Finální produkty po objednání míří do skladu v Náchodě. Odtud kolegové několik kusů pošlou do Prahy k nafocení na modelce. Fotky se doplní textovým popiskem, aby měli zákazníci co nejlepší představu o tom, co kupují. „Když je všechno připraveno, finálně zkontrolujeme prezentaci produktu, a pokud je v pořádku, spustíme produkt na e-shopu,“ vysvětluje Markéta. „A pak už jen bedlivě sledujeme, jaký je o něj zájem,“ dodává s úsměvem.

Prodeje samozřejmě ovlivňují i faktory, které nelze předvídat. To je případ plavkové sezóny 2020, na kterou dopadla pandemie koronaviru.  Specialistky na spodní prádlo ale zachovaly chladnou hlavu. „Věděly jsme, že nižší prodeje plavek příliš neovlivníme, a tak jsem se zaměřily na vývoj kolekcí nočního prádla a oblečení na doma, protože obě kategorie začaly během karantén růst,“ komentuje Markéta.

Se značkou máme velké plány

Značka Astratex aktuálně zahrnuje podprsenky, z nichž některé dlouhodobě patří mezi bestsellery, kalhotky, podvazkové pásy, plavky i kolekce nočního prádla pro dámy i pány. A značka se bude i nadále rozvíjet v dalších kategoriích. Každý nový přírůstek sice vyžaduje měsíce práce, ale díky důsledné kontrole každého kroku si za ním můžeme stoprocentně stát.

Markéta Pášová

Private Label Team Leader

Markéta se v módním průmyslu pohybuje už přes 20 let. Zkušenosti mnoho let sbírala ve společnosti Blažek, kde měla na starost nákup materiálů a vývoj a nákup doplňků. Do Astratexu Markéta původně nastoupila na pozici nákupčí dámského prádla, ale zanedlouho se přesunula do týmu privátní značky. V něm propojuje komunikaci s dodavateli, práci s čísly a tabulkami i kreativitu, která je zapotřebí při tvorbě kolekcí a návrzích nových produktů.